16 Haziran 2014 Pazartesi

AutoCAD Render Kütüphanesinde Plastik Malzeme Oluşturmak

Merhaba sevgili okurlar,

Güncemize yeniden başladık ve başlangıç olarak biraz temel seviyeden gidiyoruz. Ancak uzman kullanıcıları da ihmal etmek istemediğimizden, render malzemesi yaratmak ile ilgili bir yazı yayımlamak istedim.


Şekil.1


Bu yazımda çizimdeki render kütüphanenize varsayılan şablonu kullanarak yeni bir plastik malzemeyi nasıl tanıtabileceğinizi anlatmak istiyorum. Bu işleme başlamak için önce malzeme yöneticisini açmamız gerekiyor. Komut satırından "MAT" yazarak açabiliriz. Malzeme tarayıcısı iki bölümden oluşur:
  1. Üst kısımda çizimde kullandığınız malzemeler,
  2. Alt kısımda Autocad malzeme kütüphanesi ve sizin tanımladığınız kütüphaneler.
yer alır. Yeni plastik malzememizi tanımlamak için alt kısımda yer alan "+" düğmesine basarak işe başlayalım.


Şekil.2

Bu düğmeye bastığınızda Şekil.2'deki gibi hangi şablonu kullanacağınız sorulur. Biz "Plastic" seçerek işe başlayalım.


Şekil.3

Seçer seçmez Şekil.3'te görülen malzeme düzenleyicisi ortaya çıkar. Burada malzeme ismi, tipi, rengi ve diğer özellikleri tanımlanır. Önce renk atayalım. Renk kutusuna basar basmaz renk tanımlama penceresi açılır (Şekil.4)


Şekil.4

Renk olarak Autocad renkleri, gerçek renk ya da Pantone, RAL gibi renk kartelalarından seçim yapabiliriz. Bu örnekte RGB değerleri belli olan bir renk seçeceğiz. Bunun için "True Color" sekmesine gidip renk modeli olarak "RGB" seçelim ve RGB değerlerini girelim. Böylece malzemenin rengi tanımlanmış olur.


Şekil.5

Malzemenize daha iyi ön izleme için hemen yanındaki küçük ok menüsü ile seçeneklere girin. Burada malzemenizin ön izlemesinin hangi tip nesneyle yapılacağı ve ön izleme render kalitesinin ne olacağı seçilir.


Şekil.6

Gelelim diğer seçeneklere:

Type: Buradan katı plastik, şeffaf plastik ve vinil tanımlaması yapılır. Bu tanımlamalar Autocad şablon kütüphaneden gelir. Örneğin şeffaf (transparent) seçtiğinizde malzeme aşağıdaki gibi  olacaktır. Benim ufaklığın 1 Lira'ya aldığı zıplayan toplar gibi...



Finish Bumb ve Relief Pattern: Bu iki değer birbirinin hem benzeri hem tersidir. Yani Bump yüzeyde çıkıntılar yapar, Relief Pattern girintiler yapar. İkisi için de bir görsel seçmelisiniz. Seçtiğiniz görsel bump ya da relief için tekstür olacaktır.

Tint: Gölge atar. Seçtiğiniz renge bağlı olarak malzemeye gölge atar.

Gördüğünüz gibi AutoCAD'de render malzemesi tanımlamak hem kolay hem de zevklidir. Ancak asıl iş bundan sonra başlar. İyi bir render, ışık, sahne ve malzeme üçlüsünden oluşmaktadır. Bunu unutmamak lazım.