20 Ekim 2015 Salı

AutoCAD MESH Modelleme 2 - İlkelleri Oluşturmak

autocad-mesh-modelleme
Şekil.1 MESH Box

AutoCAD MESH modelleme yazı dizimizin bu bölümünde ilkelleri çizmeyi öğreneceğiz. Bunu yaparken aynı zamanda ilkellerin yapısını ve bazı ayarları göstermeye çalışacağım. Herhangi bir MESH nesnesi üretmek için "Workspace" ayarımızı "3D Modeling" yaparak başlamamız gerekiyor. Çünkü bu ayar şerit menümüzü 3D modelleme yapmak üzere uygun biçimde düzenliyor.


autocad-mesh-modelleme
Şekil.9

"MESH Modeling" panelinin en başında ilkellerin yer aldığı menüyü göreceksiniz. (Şekil.9) Bu menüden tüm ilkelleri çizebilirsiniz.

autocad-mesh-modelleme
Şekil.2 Mesh Cone

autocad-mesh-modelleme
Şekil.3 Mesh Cylinder

autocad-mesh-modelleme
Şekil.4 Mesh Pyramid

autocad-mesh-modelleme
Şekil.5 Mesh Sphere

autocad-mesh-modelleme
Şekil.6 Mesh Wedge

autocad-mesh-modelleme
Şekil.7 Mesh Torus

İlkellerin çizimi 3D katı modellemede olduğu gibi. Bu yüzden tüm ilkelleri tek tek nasıl çizilir diye anlatmayacağım. MESH ilkellerin katı modellere göre farkı nesnenin küçük kare mozaiklerden oluşmasıdır. Yani aslında nesneyi yan yana gelmiş küçük kare POLYMESH yüzeyler oluşturur. MESH modellemedeki bu fark, nesnelerin yumuşatılması, eğilip bükülmesi ve diğer işlemler için onları uygun hale getirir.

Herhangi bir MESH nesnenin kaç alt yüzeye bölüneceğini "Mesh primitive options" penceresinde ayarlarız.

autocad-mesh-modelleme
Şekil.8

Bu pencereye girmek için, şerit menüde "Primitives" panelinin hemen sağ altında bulunan minik oka basmanız yeterlidir. Ya da komut olarak _MESHPRIMITIVEOPTIONS kullanabilirsiniz.

Gelecek yazımda MESH nesnelerin yumuşatılmasını yani kenarlarının yuvarlatılmasından bahsedeceğim.