26 Ekim 2015 Pazartesi

AutoCAD MESH Modelleme 5 - TABSURF İle Vektörel Yüzey Elde Etmek

AutoCAD Mesh modelleme serimize herhangi bir eğriyi bir vektör doğrultusunca uzatarak mesh yüzey elde etmeyi öğreneceğiz. Uygulama örneği olarak yine bir çatı çizelim. Bu sefer oluklu malzemeden yapılmış bir çatı çizmek konuya oldukça uygun olacaktır. TABSURF komutunu kullanabilmek için 2 nesneye ihtiyacımız var. Bir tanesi uzatacağımız eğri, diğeri de uzatma yönünü belirleyen vektördür. Şekil.1 de bu varlıkların konumlandırılmış halini görüyorsunuz.

autocad-mesh-modelleme
Şekil.1

Oluklu çatı malzemesini oluşturacak eğriyi bir POLYLINE çizerek elde edebiliriz. Şekil.2'de gördüğünüz ölçülerde (isteğe göre daha dik açılarda da yapabilirsiniz) bir PLINE çizin ve PEDIT/SPLINE komutu kullanarak eğriye çevirin.

autocad-mesh-modelleme
Şekil.2

Daha sonra bu eğriyi 3DALIGN komutu kullanarak yerine yerleştirin. (Elbette hem eğrinin uygun ölçülerde oluşturulması hem de doğru konuma getirilmesi için biraz ustalaşmanız gerekecektir.)

Daha sonra eğriyi uzatacağınız doğrultuyu ve uzunluğu belirleyecek vektörü çizin. Bu da alelade bir çizgidir. Yalnız doğru konumlandırmanız yetecektir.

Artık komutu çalıştırarak önce eğriyi sonra da çizgiyi göstererek çatıyı çizebilirsiniz.

autocad-mesh-modelleme
Şekil.3

Dikkat edilmesi gereken hususlar:
  1. SURFTAB1 değişkenini büyük değerlere ayarlamanız iyi olur (örnek için 32)
  2. Eğri olarak PEDIT/FIT yerine PEDIT/SPLINE ya da doğrudan SPLINE ile çizilmiş nesneleri kullanın. FIT nesnelerde doğru sonuçlar alamazsınız.
  3. Vektörün eğriye dik ya da en azından aynı düzlemde olmamasına dikkat edin. Bir netice alamazsınız. (EXTRUDE komutunu inceleyin)
Kolay gelsin