3 Kasım 2015 Salı

AutoCAD MESH Modelleme 7 - REVSURF: Bir Eğriyi, Belirli Bir Eksen Etrafında Döndürerek Yüzey Elde Etmek

AutoCAD Mesh Modelleme yaz dizimizde REVSURF komutunu inceleyeceğiz. Eğrilerden mesh yüzeyler elde etmenin bir diğer yolu da döndürerek yüzey oluşturmaktır. Daha önce buna yönelik 3 komut öğrenmiştik. REVSURF bunlarda dördüncüsüdür. Gelişmiş yüzey modelleme yazılımlarında çok daha fazla yüzey yaratma metodu olsa da AutoCAD 2010 ile başlayan mesh modellemede buna yönelik şimdilik dört komut var.

REVSURF komutu, daha önce katı modellemede gördüğümüz REVOLVE komutunun işleyiş olarak aynısıdır. İkisinin arasındaki fark birinin katı model, diğerinin yüzey olmasıdır. Şimdi size hem bu farkı görebileceğiniz hem de komutu öğrenebileceğiniz iki örnek vereceğim.




İlk örneğimizde bir şaft profili oluşturarak, REVSURF yapalım.

autocad-mesh-modelleme
Şekil.1

Şekil.1 deki şaft profilini mesh yüzey yaptığımızda hassasiyeti (SURFTAB1) ne kadar yükseltirsek yükseltelim, istediğimiz kaliteye ulaşamayız.

autocad-mesh-modelleme
Şekil.2

Şekil 2'de de gördüğünüz gibi elde ettiğiniz cizim bir mesh yüzey olduğundan kırık kırık görüntülenir. Aynı profili REVOLVE komutuyla çevirdiğimizde tam bir katı model elde ederiz.

autocad-mesh-modelleme
Şekil.3

Buradan da anlaşılacağı gibi REVSURF komutunu kullanmak için düz olmayan eğriler kullanmamız daha uygun olacaktır. Şimdi bir bardak çizmeye çalışalım.

autocad-mesh-modelleme
Şekil.4

Şekil.4'de gördüğünüz profili çevirerek yüzey elde etmeden önce yüzey hassasiyetini SURFTAB1 ve SURFTAB2 değişkenleriyle ayarlayalım. Bu örnek için ben 16 yaptım ama sonradan yumuşatma yapacağımı unuttum. Aslında 8 değeri yeterlidir.

autocad-mesh-modelleme
Şekil.5

Modelinizi elde ettikten sonra yumuşatma yaparak ince ayarları tamamlamış olursunuz.

Kolay gelsin,